Publikationen

Rettig, A. (2021). Learning to read in German – Eye movements and the perceptual span of German beginning readers and their relation to reading motivation. Doctoral dissertation, Universität Potsdam.

 

Fachzeitschriften mit Peer-Review-Verfahren

Sperlich, A., Meixner, J., & Laubrock, J. (2016). Development of he perceptual span in reading: A longitudinal study. Journal of experimental child psychology, 146, 181–201.

Sperlich, A., Schad, D.J., & Laubrock, J. (2015): When preview information starts to matter – Development oft he perceptual span in German beginning readers. Journal of Cognitive Psychology, 27, 511–530.

 

Ausgewählte Vortragsaktivitäten

Böhme, K. & Rettig, A. (2022). Leseförderung in der Grundschule: Präferenzen für digitale oder analoge Kinderbücher. Vortrag auf der 9. GEBF-Tagung. Bamberg (online), 09.–11. März, 2022.  

Sperlich, A. & Laubrock, J. (2013). Potsdam Longitudinal Study – Eye-Movements and Psychometric Data. Vortrag auf dem Developmental Eyetracking Research Symposium. Hannover, 23.-26. Oktober 2013.

Sperlich, A. & Laubrock, J. (2013). The Development of Reading Competence and Eye-Movement Control in Beginning Readers. Posterpräsentation bei der 16th European Conference on Developmental Psychology. Lausanne, Switzerland, September 3-7, 2013.

Sperlich, A., & Laubrock, J. (2013). Reading Competence, Eye-Movements and Perceptual Span of German First, Second, and Third Graders. Vortrag auf der 55. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. Wien, Österreich, 24.-27. März, 2013.

Sperlich, A., Schad, D. J., & Laubrock, J. (2012). Lesekompetenz und Blickbewegungen. Posterpräsentation bei der Langen Nacht der Wissenschaften 2012. Potsdam, 02. Juni 2012.