Publikationen

Zeitschriftenartikel

Richter, E., Hußner, I., Huang, Y., Richter, D. & Lazarides, R. (2022). Video-based reflection in teacher education: Comparing virtual reality and real classroom videos. Computers & Education, 24(3), 104601. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104601

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., & Richter, D. (2022). Class size affects preservice teachers’ physiological and psychological stress reactions: An experiment in a virtual reality classroom. Computers & Education, 184, 104503. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104503

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., & Richter, D. (2022). Comparing video and virtual reality as tools for fostering interest and self-efficacy in classroom management: Results of a pre-registered experiment. British Journal of Educational Technology. https://doi.org/10.1111/bjet.13254

Huang, Y., Miller, K. F., Cortina, K. S. & Richter, D. (2021). Teachers' professional vision in action. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 36, 1–18. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000313

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., Wiepke, A. & Richter, D. (2021). Classroom complexity affects student teachers’ behavior in a VR classroom. Computers & Education, 163, 104100. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104100

Richter, E., Marx, A., Huang, Y. & Richter, D. (2020), Zeiten zum beruflichen Lernen: Eine empirische Untersuchung zum Zeitpunkt und der Dauer von Fortbildungsangeboten für Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft23(1), 145-173. https://doi.org/10.1007/s11618-019-00924-x

Buchkapitel

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., & Richter, D. (2022). Virtual reality in teacher education from 2010 to 2020: A review of program implementation, intended outcomes, and effectiveness measures. In K. Scheiter & I. Gogolin (Eds.), Edition ZfE [Journal of Educational Science Edition] Vol. 15. Bildung für eine digitale Zukunft [Education for a Digital Future] (1st ed.). Springer VS Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-37895-0_16

Cortina, K. S., Miller, K. F., Hua, S., Peist, E., Huang, Y., & Wei, Y. (2013). Behavioral Regulation of Preschoolers in China and the US: the Role of Attention. Empirische Bildungsforschung: Theorien, Methoden, Befunde und Perspektiven. Festschrift für Wilfried Bos, 125.