Publications

Journal Articles

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., & Richter, D. (2022). Class size affects preservice teachers’ physiological and psychological stress reactions: An experiment in a virtual reality classroom. Computers & Education, 184, 104503. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104503

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., & Richter, D. (2022). Comparing video and virtual reality as tools for fostering interest and self-efficacy in classroom management: Results of a pre-registered experiment. British Journal of Educational Technology. https://doi.org/10.1111/bjet.13254.

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., & Richter, D. (2021). Virtual reality in teacher education from 2010 to 2020: A review of program implementation, intended outcomes, and effectiveness measures [Accepted for publication]. In K. Scheiter & I. Gogolin (Eds.), Bildung für eine digitale Zukunft [Education for a Digital Future]. Springer. https://edarxiv.org/ye6uw/

Huang, Y., Miller, K. F., Cortina, K. S. & Richter, D. (2021). Teachers' professional vision in action. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 36, 1–18. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000313

Huang, Y., Richter, E., Kleickmann, T., Wiepke, A. & Richter, D. (2021). Classroom complexity affects student teachers’ behavior in a VR classroom. Computers & Education, 163, 104100. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2020.104100

Richter, E., Marx, A., Huang, Y. & Richter, D. (2020), Zeiten zum beruflichen Lernen: Eine empirische Untersuchung zum Zeitpunkt und der Dauer von Fortbildungsangeboten für Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23(1), 145-173. https://doi.org/10.1007/s11618-019-00924-x

Book Chapters

Cortina, K. S., Miller, K. F., Hua, S., Peist, E., Huang, Y., & Wei, Y. (2013). Behavioral Regulation of Preschoolers in China and the US: the Role of Attention. Empirische Bildungsforschung: Theorien, Methoden, Befunde und Perspektiven. Festschrift für Wilfried Bos, 125.