Preise & Auszeichnungen

Kerstin Reibold erhält den landeslehrpreis
Foto: Quelle: Tobias Hopfgarten

Preise für herausragende wissenschaftliche Leistungen

Anna Fruhstorfer | 2022 | ERC Starting Grant für das Forschungsprojekt "LOOPS – The Logistics of Popular Uprisings"

Best Paper Awards / Best Book Awards

Philipp Kuscher / Vera Spitzer | 2022 | Gewinner des Science-Dialog für den Beitrag "eGov-Campus – Moderne Weiterbildung für moderne Verwaltung", Zukunftskongress Staat und Verwaltung

Nina Reiners | 2022 | Best Book Award des Academic Council on the United Nations System für das Buch "Transnational Lawmaking Coalitions for Human Rights" (mehr)

Benedict Bender/Moreen Heine | 2021 | Gabriele & Roland Wagner Best Paper Award DEXA Conferences für den Beitrag "Government as a Platform? Constitutive Elements of Public Service Platforms"

Lila Warszawski/Elmar Kriegler et al. | 2021 | Best Article Awards Environmental Research Letters für den Beitrag "All options, not silver bullets, needed to limit global warming to 1.5 ℃: a scenario appraisal"

Marco Caliendo/Stefan Tübbicke | 2021| Economic Analysis and Policy’s Best Paper Award für “Design and Effectiveness of Start-Up Subsidies: Evidence from a Policy Reform in Germany”

Bonny Brandenburger/Gergana Vladova | 2020 | Best Paper Award der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft e.V. für den Beitrag "Technology-enhanced learning in Higher Education - Insights from a qualitative study on university-integrated makerspaces in six European countries"

Malte Teichmann | 2020 | Best-Reviewer Award der 15. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik

Jan van Helden/Christoph Reichard | 2019 | Outstanding Paper 2019  für den Beitrag "Making sense of the users of public sector accounting information and their needs", Journal of Public Budgeting, Accounting & Financial Management, Vol. 31 No. 4, pp. 478-495. https://doi.org/10.1108/JPBAFM-10-2018-0124

David Brady/Marco Giesselman/Ulrich Kohler/Anke Radenacker | 2019 | The Atkinson Prize der Society for the Study of Economic Inequality für den Beitrag "How to Measure and Proxy Permanent Income: Evidence from Germany and the U.S." Journal for Economic Inequality, O16:321--345." doi: https://doi.org/10.1007/s10888-017-9363-9

Dissertationspreise

Michael Giesen | 2022 | Ernst-Reuter-Preis 2022 der Freien Universität Berlin für die Dissertation “The Two Faces of International Organizations: Exploring Consequences and Sources of Diversification in World Politics”.

Barbora Šedová | 2022 | Dissertationspreis der Universitätsgesellschaft Potsdam e.V. für die Arbeit "Heterogeneous Effects of Weather and Climate Change on Human Migration".

Marcus Grum | 2022 | Dissertationspreis der Wissenschaftlichen Gesellschaft für Arbeits- und Betriebsorganisation e.V. für "Construction of a concept of neuronal modeling"

Julia Leib | 2021 | Dissertationspreis der Deutschen Gesellschaft für die Vereinten Nationen e.V. für die Arbeit "Patterns of Sustaining Peace: A Systematic Comparative Case Analysis of Institutional Configurations and their Impact on Peacebuilding Success"

Katrin Huber | 2020 | Karl Paul Hensel-Preis für die Dissertation „Empirical Essays on Decision-Making Within Families: Determinants and Consequences of Family Labor Supply“

Mathias Döring | 2020 | Best Dissertation Award - Academy of Management (PNP Group)