Zum Hauptinhalt springen

Publikationen zum Thema Motivation und Unterricht

Rubach, C. & Lazarides, R. (2021). Wechselseitige Effekte zwischen Lehrkräften, Eltern und Lernenden: Zusammenhänge von kognitiver und emotionaler Unterstützung und der Motivation von Lernenden. In: Raufelder, D. & Hagenauer, G. (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit - Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung. (S. 287-302) Münster: Waxmann.

Lazarides, R., Dicke, A., Rubach, C., Eccles, J. (2019) Profiles of Motivational Beliefs in Math: Exploring Their Development, Relations to Student-Perceived Classroom Characteristics, and Impact on Future Career Aspirations and Choices Journal of Educational Psychology

Lazarides, R., Viljaranta, J., Ranta, M., Salmela-Aro, K. (2017) Adolescents’ preparedness and motivation across the transition to post-comprehensive education  Contemporary Educational Psychology Volume, Pages 151-159

Lazarides, R., Watt, H., (2015) Girls’ and boys’ perceived mathematics teacher beliefs, classroom learning environments and mathematical career intentions Contemporary Educational Psychology 41 (2015) 51–61

 Lazarides, R., Dietrich, J. & Taskinen, P. (2019)   Stability and change in students' motivational profiles in mathematics: The role of perceived teaching. Teaching and Teacher Education, 79, 164-175

Presse zur Motivation

Portal Wissen
Foto: Portal Wissen

Potsdamer Forscherinnen untersuchen die Motivation im Unterricht

Portal Wissen
Foto: Portal Wissen
Buch
Foto: Verlag Barbara Budrich
Buch
Foto: Verlag Barbara Budrich