Zum Hauptinhalt springen

Destina Sevde Ay-Bryson

Publications

Peer reviewed

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (in press). Can students in simulation portray a psychotherapy patient authentically with a detailed role-script? Results of a randomized-controlled study. Training and Education in Professional Psychology. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/tep0000388

Maaß, U., Kühne, F., Poltz, N., Lorenz, A., Ay-Bryson, D. S., Weck, F. (in press). Live Supervision in Psychotherapy Training – A Systematic Review. Training and Education in Professional Psychology.

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Heinze, P. E., Lang, T., Kühne, F. (2020). Can psychotherapy trainees distinguish standardized patients from real patients? Results of a pilot study. Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie, 49 (3), 1 – 9.https://doi.org/10.1026/1616-3443/a000594

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2020). Can simulated patient encounters appear authentic? Development and pilot results of a rating instrument based on the portrayal of depressive patients. Training and Education in Professional Psychology. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/tep0000349

Kühne, F., Ay, D. S., Marschner, L., Weck, F. (2020). The heterogeneous course of OCD – A scoping review on the variety of definitions. Psychiatry Research, 285. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2020.112821

Ay, D. S., Kühne, F., Weck, F. (2019). The assessment of cognitive-behavioral therapy skills in patients diagnosed with health anxiety: Development and pilot study on an observer-based rating scale. Clinical Psychology & Psychotherapy, 26, 639-649. doi.org/10.1002/cpp.2387

Kühne, F., Ay, D. S., Otterbeck, M. J., Weck, F. (2018). Standardized patients in clinical psychology and psychotherapy: A scoping review of barriers and facilitators for implementation. Academic Psychiatry, 6, 773-781. doi.org/10.1007/s40596-018-0886-6.

 

Book review and preprint

Ay-Bryson, D. S. (2019). Lehrbuch der Psychotherapie. Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie, 48 (3), 177-178. https://doi.org/10.1026/1616-3443/a000541

Schuck, N. W., Wenke, D., Ay, D. S., Löwe, A., Gaschler, R., & Shing, Y. L. (2019). Early development of self-guided strategy improvements in children. PsyArXiv, 16 January 2019. 10.31234/osf.io/bcpwj

 

Conference Presentations

Maaß, U., Kühne, F., Ay-Bryson, D. S., Heinze, P. E., Weck, F. (2021). Live Supervision aus Sicht von Psychotherapienovizen: Erste Ergebnisse einer randomisiert-kontrollierten Studie. Vortrag auf dem 38. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Mannheim.

Ay, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2019). Assessing the Authenticity of Patient Demonstrations: Development and Validation of a Rating Scale. Presentation at the 9th World Congress of Behavioural and Cognitive Therapies 2019 in Berlin.

Kühne, F., Ay, D. S., Poltz, N., Weck, F. (2018). How feasible is the use of standardized patients in clinical psychology and psychotherapy training? Presentation at the 49th International Annual Meeting of Society for Psychotherapy Research 2018 in Amsterdam.

 

Posters

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2021). Simulationspatient*innen in der klinischen Ausbildung: authentischer mit oder ohne ausführliche Rollenanleitung? Ergebnisse einer randomisert-kontrollierten Studie. Poster auf dem 38. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Mannheim.

Heinze, P. E., Weck, F., Ay-Bryson, D. S., Maaß, U., Kühne, F. (2021). Therapeutische Kompetenzen in Interaktionen mit Simulationspatienten erfassen: Die Skala zur Einschätzung klinischer Gesprächsführung. Poster auf dem 38. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Mannheim.

Ay-Bryson, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2021). Authenticity of Patient Demonstrations: Development and pilot results of a rating instrument. Invited Online Poster Presentation at the Annual MidWinter Meeting of the Council of University Directors of Clinical Psychology, USA.

Ay, D. S., Weck, F., Kühne, F. (2019). Können Patienten im Rollenspiel authentisch dargestellt werden? Entwicklung eines Beobachtugnsinstruments. Poster auf dem 37. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Erlangen.

Ay, D. S., Weck, F., Otterbeck, M. J., Kühne, F. (2018). Wie praktikabel ist der Einsatz Standardisierter Patienten im Psychologiestudium und der Psychotherapieausbildung? Ergebnisse eines Scoping Reviews. Poster auf dem 36. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Landau.

Paunov, T., Weck, F., Rudolph, D., Ay, D. S., Kühne, F. (2018). Behandlungswissen von PsychotherapeutInnen in Ausbildung bezüglich der Therapie von Zwangsstörungen. Poster auf dem 36. Symposium der Fachgruppe Klinische Psychologie und Psychotherapie der DGPs in Landau.

Ay, D. S., Maas, J.,  Kühne, F., Weck, F. (2018). Welche Fertigkeiten lernen Patienten mit Diagnose Hypochondrie während ihrer Kognitiven Therapie? Entwicklung und Pilotevaluation einer Ratingskala. Poster auf dem Deutschen Psychosomatikkongress in Berlin.

Shing, Y. L., Ay, D. S., Falck, J., Fenski, F., Mather, M., Heim, C. (2017). Effects of Acute Stress on Emotional Memory in Children. Poster at the 59th Conference of Experimental Psychologists in Dresden.