Wissenschaftliche Mitarbeiterin (Drittmittel)
Campus Golm
Karl-Liebknecht-Straße 24-25
Haus 24
Raum 1.85
Sprechzeiten
Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Projekt "LemaS"
1. Platz beim Leistungsstipendium nach dem Studienförderungsgesetz der Universität Wien für das Studienjahr 2018/2019
seit Sept. 2019 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin im BMBF-Projekt Lemas „Leistung macht Schule“, Teilprojekt Lesson-Study: Leistungsstarke Kinder im Grundschulunterricht fördern – Kooperative Unterrichtsentwicklung durch die Lesson-Study-Methode | ||||||||||||||||||
2017-2019 | Master, "English Language and Linguistics", Universität Wien | ||||||||||||||||||
2017-2019 | Mitarbeiterin am Center for Teaching und Learning, Universität Wien | ||||||||||||||||||
2016-2019 | Studentische Tutorin am Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Wien | ||||||||||||||||||
2017-2018 | Studentische Mitarbeiterin am Insitut für Germanistik, Universität Wien | ||||||||||||||||||
2014-2017 | Bachelor of Arts, "English and American Studies", Universität Wien |
Einführung in die Schulpädagogik (Seminar)
Orientierungspraktikum (Praktikum)
Einführung in die Schulpädagogik (Seminar)
Orientierungspraktikum (Praktikum)
Kager, K. (2018). Language aptitude in relation to handedness, hemispheric dominance, cognitive learning strategies and non-verbal IQ: a combined quantitatie and qualitative study. In Exploring language aptitude: Views from Psychology, the Language sciences, and Cognitive Neuroscience (pp. 167-193). Spirnger, Cham.
Kager, K. (2020). Buchrezension Rezension Pädagogische Psychologie - Lernen und Lehren. socialnet Rezensionen.
Jurczok, A., Kager, K.,& Vock, M. (2020). Collecting, discussing, and analyzing student observations in Lesson Study: Does it matter how we do it? Presentation at the World Association of Lesson Study Online International Conference (WALS).
Kager, K., Jurczok, A., & Vock, M. (2020). Let’s talk about it: Examining how teachers learn through reflective group discussions in lesson study. Poster presentation at the World Association of Lesson Study Online International Conference (WALS).
Kager, K., Jurczok, A., & Vock, M. (2020). Let’s talk about it: Examining how teachers learn through reflective group discussions in lesson study, Paper accepted for poster presentation at the European Conference on Education research (ECER) in Glasgow, Scotland. (Canceled due to COVID-19 pandemic)
ÖGRL - Österreichische Gesellschaft für Rechtslinguistik