Klara Eisert
Publications
Scientific Articles
Maaß, U., Eisert, K., Ghalib, J., Kühne, F., & Weck, F. (2025). Live versus delayed supervision: A randomized controlled trial with psychology students. Psychotherapy, 62(2), 253–261. https://doi.org/10.1037/pst0000572
Eisert, K., Kühne, F., Weck, F., Schimmrigk, A., & Maaß, U. (2025). Practice of therapeutic skills with memory versus video-based self-reflection: A mixed-method randomized controlled trial. The Cognitive Behaviour Therapist, 18, e54. https://doi.org/10.1017/S1754470X25100287
Pre-Registrations
Eisert, K., Kühne, F., Weck, F., Konradi, H., Witthöft, M., & Maaß, U. (2025). Psychotherapeutic competence and the role of professional self-doubt in novice therapists. PsychArchives. https://doi.org/10.23668/psycharchives.16461
Conference contributions
Eisert, K., Kühne, F. Weck, F., Konradi, H., Witthöft, M., & Maaß, U. (2025). Psychotherapeutic competence and the role of professional self-doubt in novice therapists. Presentation at the 56th Annual International Meeting of the SPR, Krakow.
Eisert, K., Kühne, F. Weck, F., Schimmrigk, A., & Maaß, U. (2025). Der KliPPt-Masterstudiengang aus Sicht der Dozierenden und Lehrtherapeut:innen. Vortrag auf dem 4. Deutschen Psychotherapie Kongress, Berlin.
Eisert, K., Kühne, F. Weck, F., & Maaß, U. (2024). What effect does stuctured self-reflection have on the alliance skills of students? A randomized-controlled trial. Presentation at the 54th Annual Congress of the EABCT, Belgrade.
Eisert, K., Kühne, F. Weck, F., Schimmrigk, A., & Maaß, U. (2024). Welchen Effekt hat Selbstreflexion auf die Beziehungskompetenzen von Studierenden? Eine randomisiert-kontrollierte Studie. Vortrag auf dem 3. Deutschen Psychotherapie Kongress, Berlin.