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Publikationen

Monografien

Barth-Weingarten, Dagmar (2003). Concession in spoken English: On the realisation of a discourse-pragmatic relation. Tübingen: Narr.

Barth-Weingarten, Dagmar (2016). Intonation units revisited - Cesuras in talk-in-interaction. Amsterdam: Benjamins. https://www.benjamins.com/catalog/slsi.29

Couper-Kuhlen, Elizabeth & Margret Selting (2018). Interactional Linguistics: Studying language in social interaction. Cambridge: Cambridge University Press.

Kupetz, Maxi (2015). Empathie im Gespräch – Eine interaktionslinguistische Perspektive. Tübingen: Stauffenburg Linguistik. Einleitung als PDF

Küttner, Uwe-A. (2016). That-initial turns in English conversation. An interactional linguistic investigation of two formats for designedly tying a current turn to a prior. Potsdam: Universität Potsdam.

Selting, Margret (1987). Verständigungsprobleme. Eine empirische Analyse am Beispiel der Bürger-Verwaltungs-Kommunikation. Tübingen: Niemeyer (Linguistische Arbeiten 181) (neu veröffentlicht 2013 im Verlag für Gesprächsforschung) <http://www.verlag-gespraechsforschung.de/2013/selting.html>.

Selting, Margret (1995). Prosodie im Gespräch: Aspekte einer interaktionalen Phonologie der Konversation. Tübingen: Niemeyer (Linguistische Arbeiten 329).

 

Sammel- und Sonderbände

Barth-Weingarten, Dagmar, Nicole Dehé & Anne Wichmann (Hrsg.) (2009). Where Prosody meets pragmatics. Bingley: Emerald.

Barth-Weingarten, Dagmar, Elisabeth Reber & Margret Selting (Hrsg.) (2010). Prosody in Interaction. Amsterdam: Benjamins.

Barth-Weingarten, Dagmar & Beatrice Szczepek Reed (Hrsg.) (2014). Prosodie und Phonetik in der Interaktion – Prosody and phonetics in interaction. Mannheim: Verlag für Gesprächsforschung.

Couper-Kuhlen, Elizabeth & Cecilia Ford (Hrsg.) (2004). Sound patterns in interaction. Amsterdam: Benjamins.

Couper-Kuhlen, Elizabeth & Margret Selting (Hrsg.) (1996). Prosody in Conversation: Interactional Studies. Cambridge: Cambridge University Press.

Ehmer, Oliver & Dagmar Barth-Weingarten (Hrsg.) (2016). Adverbial patterns in interaction. Language Sciences 58 (Special Issue).

Hakulinen, Auli & Margret Selting (Hrsg.) (2005). Syntax and Lexis in Conversation. Amsterdam: Benjamins.

Hinnenkamp, Volker & Margret Selting (Hrsg.) (1989). Stil und Stilisierung: Arbeiten zur interpretativen Soziolinguistik. Tübingen: Niemeyer (Linguistische Arbeiten 235). Leseprobe 1: Stil und Stilisierung in der interpretativen Soziolinguistik (Selting & Hinnenkamp)Leseprobe 2: Konstitution und Veränderung von Sprechstilen als Kontextualisierungsverfahren (Selting)

Kern, Friederike & Margret Selting (Hrsg.) (2011). Ethnic Styles in European Metropolitan Areas. Amsterdam: Benjamins.

Kupetz, Maxi & Friederike Kern (Hrsg.) (2021). Prosodie und Multimodalität / Prosody and Multimodality. Empirische Beiträge der Interaktionalen Linguistik. Heidelberg: Universitätsverlag Winter (OraLingua 18).

Nguyen, Hanh thi & Taiane Malabarba (Hrsg.) (2019). Conversation analytic perspectives on English language learning, teaching and testing in global contexts. Bristol: Multilingual Matters.

Selting, Margret & Elizabeth Couper-Kuhlen (Hrsg.) (2001). Studies in Interactional Linguistics. Amsterdam: Benjamins.

Selting, Margret & Barbara Sandig (Hrsg.) (1997). Sprech- und Gesprächsstile. Berlin: de Gruyter.

 

Artikel (der letzten 5 Jahre)

2021: 

Aldrup, Marit, Küttner, Uwe-A., Lechler, Constanze & Reinhardt, Susanne (2021). Suspended assessments in German talk-in-interaction. In: Kupetz, Maxi & Friederike Kern (Hrsg.). Prosodie in der multimodalen Welt. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 31-66.

Skogmyr Marian, Klara, Malabarba, Taiane & Weatherall, Ann (2021). Multi-unit turns that begin with a resaying of a prior speaker’s turn. In: Language and Communication 78, 77-87.

2020:

Barth-Weingarten, Dagmar, Elizabeth Couper-Kuhlen & Arnulf Deppermann (2020). Konstruktionsgrammatik und Prosodie: OH in englischer Alltagsinteraktion. In: Imo, Wolfgang & Jens Lanwer (Hrsg.). Prosodie und Grammatik. Berlin: de Gruyter: 35-73.

De Souza, Joseane, Taiane Malabarba & Ana Maria de Mattos Guimarães (2020). Hold-ups in classroom interaction: The multiactivity of managing students' participation in a Brazilian primary school. In: Bulletin suisse de linguistique appliquée 111, 111-135.

Freitag-Hild, Britta & Dagmar Barth-Weingarten (2020). Interaktionale Kompetenzen im Englischunterricht beurteilen lernen: Ein Beitrag zur Professionalisierung von Studierenden in der ersten Phase der Lehrerbildung. In: Limberg, Holger & Karen Glaser (Hrsg.). Pragmatische Kompetenzen im schulischen Fremdsprachenunterricht. Frankfurt/M.: Lang: 393-420.

Küttner, Uwe-A. (2020). Tying Sequences Together with the [That’s + Wh-Clause] Format: On (Retro-)Sequential Junctures in Conversation. In: Research on Language and Social Interaction 53 (2), 247-270.

2019:

Aldrup, Marit (2019). ‘Well let me put it uhm the other way around maybe’: Managing students’ trouble displays in the CLIL classroom. In: Classroom Discourse 10 (1), 46-70.

Küttner, Uwe-A. (2019). At the intersection of stance-management and repair: Meta-pragmatic claims as a practice for disarming disaffiliative responses. In: Gesprächsforschung – Online-Zeitschrift zur verbalen Interaktion 20, 115-156.

2018:

Küttner, Uwe-A. (2018). Investigating Inferences in Sequences of Action: The Case of Claiming “Just-Now” Recollection with Oh That’s Right.In: Open Linguistics 4 (Special Issue on Inferences in Interaction and Language Change, ed. by O. Ehmer & M. Rosemeyer), 101-126.

2017:

Selting, Margret (2017). The display and management of affectivity in climaxes of amusing stories. In: Journal of Pragmatics 111, 1-32.