uni-potsdam.de

Sie verwenden einen veralteten Browser mit Sicherheitsschwachstellen und können die Funktionen dieser Webseite nicht nutzen.

Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können.

Dr. Helena Rohlf

Publikationen

  1. Holl, A., Kirsch, F., Rohlf, H., Krahé, B., & Elsner, B. (in press). Longitudinal reciprocity between theory of mind and aggression in middle childhood. International Journal of Behavioral Development.
  2. Kirsch, F., Busching, R., Rohlf, H., & Krahé, B. (in press). Using behavioral observation for the longitudinal study of anger regulation in middle childhood. Applied Developmental Science. doi: 10.1080/10888691.2017.1325325
  3. Rohlf, H., Busching, R., & Krahé, B. (2017). Longitudinal links between maladaptive anger regulation, peer problems, and aggression in middle childhood. Merrill-Palmer Quarterly, 63, 282-309.
  4. Rohlf, H. (2016). The development of aggression in middle childhood. Dissertation, Universität Potsdam.
  5. Rohlf, H., Krahé, B., & Busching, R. (2016). The socializing effect of classroom aggression on the development of aggression and social rejection: A two-wave multilevel analysis. Journal of School Psychology, 58, 57-72. doi: 10.1016/j.jsp.2016.05.002
  6. Kirsch, F., Rohlf, H., & Krahé, B. (2015). Measuring anger regulation in middle childhood through behavioural observation: A longitudinal validation. European Journal of Developmental Psychology, 12, 718-727. doi: 10.1080/17405629.2015.1101375
  7. Rohlf, H., & Krahé, B. (2015). Assessing anger regulation in middle childhood: Development and validation of a behavioral observation measure. Frontiers in Psychology, 6, Article 453. doi: 10.3389/fpsyg.2015.00453
  8. Rohlf, H., Jucksch, V., Gawrilow, C., Huss, M., Hein, J., Lehmkuhl, U., & Salbach-Andrae, H. (2012). Set shifting and working memory in adults with attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of Neural Transmission, 119, 95-106. doi:10.1007/s00702-011-0660-3

 Kongressbeiträge

  1. Rohlf, H., Krahé B., & Busching, R. (2015, September). Anger Regulation and Aggression in Middle Childhood. 17th Conference of the European Association of Developmental Psychology, Braga.
  2. Kirsch, F., Rohlf, H., Busching, R., & Krahé, B. (2015, August). Ärgerregulation, Aggression und die vermittelnde Rolle der sozialen Zurückweisung bei Kindern: Eine Längsschnittstudie über drei Jahre. Poster, 22. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt am Main.
  3. Rohlf, H., Krahé B. (2014, September). Ärgerregulation und Aggression in der mittleren Kindheit. 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bochum.
  4. Rohlf, H. & Krahé B. (2014, Juli). Anger Regulation and Aggression in Middle Childhood. XXI. World Meeting of the International Society for Research on Aggression, Atlanta.
  5. Rohlf, H. & Krahé B. (2013). Ärgerregulation und Aggression in der mittleren Kindheit. 21. Fachgruppentagung Entwicklungspsychologie  der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Saarbrücken.
  6. Rohlf, H. & Krahé B. (2013). Anger Regulation and Aggression in Middle Childhood. Summer School des Graduiertenkollegs 1668/1, Kremmen.