Wissenschaftliche Mitarbeiterin (Drittmittel)
Campus Golm
Karl-Liebknecht-Straße 24-25
Haus 16, Raum 2.21
14476 Potsdam
Seit 09/2018 | Wissenschaftliche Post-Doc Mitarbeiterin an der Professur für Psychologische Grundschulpädagogik an der Universität Potsdam |
2015 – 2018 | Wissenschaftliche Post-Doc Mitarbeiterin, am Oxford University Centre for Educational Assessment (OUCEA) an der Oxford Universität |
2013 – 2014 | Wissenschaftliche Post-Doc Mitarbeiterin am Amsterdam Centre for Inequality Studies (AMCIS) und Research Institute of Child Development and Education an der Universität Amsterdam |
2008 – 2012 | Doktorandin an der Fakultät für Erziehungswissenschaft, Allgemeine, Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft, Universität Hamburg |
2002 – 2007 | Studium der Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Empirische Bildungsforschung und Vergleichende Erziehungswissenschaft an der Humboldt-Universität zu Berlin |
Spörer, N., Lenkeit, J., Bosse, S. Hartmann, A., Ehlert, A., Knigge, M. (2020): Students’ perspective on inclusion: Relations of attitudes towards inclusive education and self-perceptions of peer relations. International Journal of Educational Research 103, S. 101641. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101641
Lambrecht, J., Lenkeit, J., Hartmann, A., Ehlert, A., Knigge, M., & Spörer, N. (2020). The effect of school leadership on implementing inclusive education: How transformational and instructional leadership practices affect individualized education planning. International Journal of Inclusive Education.
Lenkeit, J., Schwippert, K., & Knigge, M. (2018). Configurations of multiple disparities in reading performance: longitudinal observations across countries. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 25(1), 52-86.
Lenkeit, J. & Schwippert, K. (Hrsg.) (2018). The Assessment of Reading in International Studies. Special Issue of Assessment in Education: Principles, Policy and Practice, 25(1).
Lenkeit, J. & Caro, D. H. (2014). Performance status and change – Measuring education system effectiveness with data from PISA 2000-2009. Educational Research and Evaluation. An International Journal on Theory and Practice, 20(2), 146-174.
Lenkeit, J. (2013). Effectiveness measures for cross-sectional studies: A comparison of value-added models and contextualised attainment models. School Effectiveness and School Improvement, 24(1), 39-63.
Eine vollständige Übersicht der Publikationen finden Sie hier.
Lenkeit, J., Knigge, M., Ehlert, A., Hartmann, A. Spörer, N. (2020). Effects of special educational needs and SES on achievement: separate or confounded?Joint conference of the EARLI Special Interest Groups 18 & 23 (Educational Effectiveness & Educational Evaluation, Accountability and School Improvement), Freiburg, Deutschland. [Konferenz ausgefallen]
Lenkeit, J., Knigge, M., Ehlert, A., Hartmann, A., Bosse, S. & Spörer, N. (2019, September). Zu den Einstellungen von Schülerinnen und Schülern zum Gemeinsamen Lernen und dem sozioökonomischen Hintergrund der Eltern. 28. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe, Erfurt.
Lenkeit, J. & Schwippert, K. (2016, September). Configurations of inequalities in student performance: longitudinal observations across countries. Joint conference of the EARLI Special Interest Groups 18 & 23 (Educational Effectiveness & Educational Evaluation, Accountability and School Improvement), Oslo, Norwegen.
Lenkeit, J., Caro, D., & Schwippert, K. (2015, November). Attainment gaps related to immigrant background and the assessment of family background constructs. 16th Annual Conference of the Association of Educational Assessment – Europe (AEA) on Assessment and Social Justice, Glasgow, Schottland.
Eine vollständige Übersicht der Vorträge finden Sie hier.