uni-potsdam.de

You are using an old browser with security vulnerabilities and can not use the features of this website.

Here you will see how you can easily upgrade your browser.

Dipl.-Psych. Jannis Bosch

Jannis Bosch

Research Associate/ PhD Candidate

 

Campus Golm
University of Potsdam
Inclusive Education
Karl-Liebknecht-Straße 24 - 25
House 31 - Room 2.08
14476 Potsdam
GERMANY

 

consulting hours
By prior agreement

Publications

 

Peer-Reviewed

Bosch, J., & Wilbert, J. (2017). Contrast- and Assimilation-Effects on Task Interest in an Academic Learning Task. Frontline Learning Research, 5(2), 60–77. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.14786/flr.v5i2.292

Rominger, C., Fink, A., Weiss, E., Bosch, J., & Papousek, I. (2017). Allusive thinking (remote associations) and auditory top-down inhibition skills differentially predict creativity and positive schizotypy. Cognitive Neuropsychiatry, 22 (2), 108-121. http://dx.doi.org/10.1080/13546805.2016.1278361

 

Other

Börnert-Ringleb, M., Bosch, J. & Wilbert, J. (2018). Lernverlaufsdiagnostik. In Dziak-Mahler, M., Hennemann, T., Jaster, S., Leidig, T. & Springob, J. (Eds.), Fachdidaktik inklusiv II - (Fach-)Unterricht inklusiv gestalten - Theoretische Annäherungen und praktische Umsetzungen (pp. 63-78). Münster: Waxmann.

Bosch, J., Schaefer, A., Kulawiak, P., & Wilbert, J. (2016). Forschungsdesigns zur Untersuchung kausaler Beziehungen in den empirischen Bildungswissenschaften. In D. Gebele & A. Zepter (Eds.), Inklusion: Sprachdidaktische Perspektiven - Theorie, Empirie, Praxis (pp. 138–164). Duisburg: Gille & Francke Verlag.

Bosch, J. (2015). Maßnahmen zur Verbesserung der Lernmotivation in der Schule. ZEIF, 2015(3). Read article

 

Presentations

Bosch, J. & Wilbert, J. (2017, November). What effects do current grading practices have? Effects of Social Comparison on Task Interest and Self-Concept. Presentation at the annual conference of the New Zealand Association for Research in Education (NZARE) in Hamilton, New Zealand.

Sotardi, VA. & Bosch, J. (2017, November). Evaluative Anxiety and Achievement during the Transition to University: Understanding and Supporting Students. Presentation at the 10. Educational Psychology Forum (EPF) in Wellington, New Zealand.

Bosch, J. & Wilbert, J. (2016, November). Einfluss von Kontrast- und Assimilationseffekten auf das Aufgabeninteresse in einer Lernaufgabe. Poster presentation at the conference of Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Dortmund.

Bosch, J. & Wilbert, J. (2016, Juni). Effekte der Leistungsrückmeldung auf die Lernmotivation. Presentation at the conferece of Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Flensburg.

Bosch, J. & Wilbert, J. (2015, November). Einfluss von Leistungsfeedback unter sozialer Bezugsnorm auf Lernerfolg, Motivation und Selbstkonzept. Posterpresentation at the conference of Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Köln.

Bosch, J. & Wilbert, J. (2015, September). Urteile zum Fördererfolg anhand von Lernverlaufsdaten: Urteilsbias der visuellen Inspektion im Vergleich mit Regressionsanalytischen Beurteilungsverfahren. Presentation at the 80. meeting of Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Göttingen.

Bosch, J. & Wilbert, J. (2015, Juni). Urteile zum Fördererfolg anhand von Lernverlaufsdaten: Güte und Urteilsbias der visuellen Inspektion. Posterpresentation at the conference of Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Potsdam.

 

Workshops

Bosch, J. (2017). R in six weeks. University of Canterbury, Christchurch, New Zealand.

Wilbert, J., Börnert, M. & Bosch, J. (2016). Experimentelle Einzelfallstudien. Summer School of the Graduiertenkolleg Kölner MINT-Fachdidaktiken. Köln.