Lecture Series: Introduction to Climate, Earth, Water, Sustainability - Physics of the Oceans

Quelle: Vera Öztürk

***english version below***

Der neue internationale Masterstudiengang CLEWS beginnt und die Einführungsvorlesung ist für alle offen! Sie ist als Hybridvorlesung organisiert, findet also online und in der Klasse statt.

Die Vorlesung gibt auf englischer Sprache eine Einführung in die verschiedenen Subsysteme und Komponenten des Erdsystems und einen Überblick über aktuelle Herausforderungen bei der Erforschung und Bewältigung globaler und regionaler Veränderungen in den Bereichen Klima-, Erd-, Wasser- und Nachhaltigkeitswissenschaften.

Der Zugang zur Vorlesung erfolgt über die Universitätswebsite open.up - jeder kann sich schnell einen Account erstellen und UP-Mitglieder können ihren UP-Mail-Account nutzen.

***

The new international master program CLEWS is starting and the introductory lecture is open for everyone! It is organized as hybrid lecture so it takes place online and in class.

The lecture is in english and gives an introduction of the different sub-systems and components of the Earth System and an overview of recent challenges in researching and overcoming global and regional change issues in climate, earth, water, and sustainability sciences.

One can access the lecture on zoom via the university website open.up - everyone can create an account very quickly and UP members can use their UP-Mail account.

Gehalten von

Prof. Dr. Rahmstorf