Publikationen

Zeitschriftenartikel

Lambrecht, J.; Bogda, K., Koch, H., Nottbusch, G., Spörer, N. (2019). Die Rolle der Kindergartenqualität: Eine Mehrebenenanalyse zur Prädiktion des Wortschatzes von Kindergartenkindern, Zeitschrift für Erziehungswissenschaf, 22(3), 665-694. DOI https://doi.org/10.1007/s11618-019-00872-6

Bosse, S., Jaeuthe, J., Lambrecht, J., Bogda, K., Koch, H. & Spörer, N. (in Druck). Die Sicht von Kindern auf Inklusion in der Schule: Die Entwicklung eines Messinstruments zur Erhebung der Einstellung zum gemeinsamen Lernen im Grundschulalter. Empirische Sonderpädagogik.

Henke, T., Bogda, K., Lambrecht, J., Bosse, S., Koch, H., Maaz, K. & Spörer, N. (2017). Will you be my friend? A multilevel network analysis of friendships of students with special educational needs backgrounds in inclusive classrooms. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. DOI 10.1007/s11618-017-0767-x.

 

Beiträge bei Konferenzen

Jaeuthe, J., Bogda, K., Bosse, S., Lambrecht, J. & Spörer, N. (2019, Februar). Entwicklung der Rechtschreibkompetenz von Grundschulkindern unter Berücksichtigung der Rechtschreibstrategien. Präsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Köln.

Henke, T., Bogda, K., Lambrecht, J., Bosse, S., Jaeuthe, J. & Spörer, N. (2018, September). Friendship stability of students with and without special educational needs in inclusive classes. Presentation at the EARLI SIG 15 conference, Potsdam (Germany).

Bogda, K., Henke, T., Bosse, S., Lambrecht, J., Jaeuthe, J., & Spörer, N. (2018, September). Teachers’ Classroom Behavior in Inclusive Primary Schools - A Systematic Narrative Literature Review. Poster session presented at the conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) SIG 15, Potsdam, Germany.

Lambrecht, J., Bosse, S., Bogda, K., Henke, T., Koch, H., & Spörer, N.(2018). Will Special Schools die? Adjustements of the School System due to the UN-CRPD. Poster presented at the conference of the  EARLI SIG 15 conference. Potsdam, Germany.

Jaeuthe, J., Bogda, K., Bosse, S., Henke, T., Lambrecht, J. & Spörer, N. (2018, September). Spelling strategies of primary school students: A comparison of different criteria of classifications. Poster presentation, EARLI SIG 15, Potsdam (Germany).

Bogda, K., Henke, T., Lambrecht, J., Bosse, S., & Spörer, N. (2018, September). A Systematic Narrative Literature Review of Teachers’ Classroom Behavior in Schools for Special Educational Needs. Poster session presented at the European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, Italy. 

Lambrecht, J., Bosse, S., Bogda, K., Henke, T., & Spörer, N. (2018).Comparing Modes of Governance in Inclusive Education. Does the Allocation of Resources Influence the Intra-School Distribution of Resources?. Presentation at the European Conference on Educational Research (ECER). Bozen, Italy.

Lambrecht, J., Bosse, S., Bogda, K., Henke, T. & Spörer, N. (2017, September). Ressourcenverteilung in inklusiven Schulen. Poster-Präsentation auf der 82. Tagung der Arbeitsgruppe empirischer pädagogischer Forschung (AEPF) in Tübingen.

Bosse, S., Henke, T., Bogda, K. & Spörer, N. (2017, August). Does a differentiated instruction increase or decrease interactions between students? Presentation at the 17th European Conference for Research on Learning and Instruction EARLI, Tampere, Finland.

Lambrecht, J., Bosse, S., Bogda, K., Henke, T. & Spörer, N. (2017, August). Distribution of resources: A quantitative study on logics of action within inclusive schools. Presentation at the 17th European Conference for Research on Learning and Instruction EARLI, Tampere, Finland.

Lambrecht, J., Bogda, K., Koch, H., Nottbusch, G. & Spörer, N. (2017, August). Relations between pre-schoolers‘ family background and kindergarten quality. Presentation at the 17th European Conference for Research on Learning and Instruction EARLI, Tampere, Finland.

Henke, T., Bosse, S., Lambrecht, J., Bogda, K. & Spörer, N. (2017, August). Included but isolated? Results from systematic high frequency observations of teacher-student and student-student interactions in inclusive classes. Presentation at the European Conference on Educational Research. Copenhagen, Denmark.

Lambrecht, J., Bogda, K., Koch, H., Nottbusch, G., & Spörer, N. (2017). Heterogeneity and reading compentence: the role of home and institutional learning environment. Focus: Early literacy-related kindergarten quality. Talk at the 2nd Colloquium of the 2nd funding phase of the DFG Priority Programme 1646 Education as a Lifelong Process, European University Institute, Florence, Italy.

Bogda, K., Bosse, S., Henke, T., Lambrecht, J. & Spörer, N. (2017, März). Was wissen wir über den Unterricht in der Förderschule? Ein Literaturreview zum Lehrerhandeln. Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Heidelberg.

Bosse, S., Henke, T., Lambrecht, J., Bogda, K. & Spörer, N. (2017, März). Die Einstellung von Grundschulkindern zum gemeinsamen Lernen – Neue Erkenntnisse mit einem neuen Instrument? Posterpräsentation auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Heidelberg.

Spörer, N., Bosse, S., Henke, T., Lambrecht, J. & Bogda, K. (2017, März). Zusammenhänge zwischen unterrichtlichem Handeln, Belastungserleben und Einstellungen von Lehrkräften zum inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Heidelberg.

Nach oben