Veröffentlichungen

Bellin-Mularski, N. (2020). Portfolio and Formative Assessment: Case Study of Perceptions of Assessment Criteria in Pre-Service Teacher Education. Proceedings of The 11th International Conference on Society and Information Technologies: ICSIT 2020.

Bellin-Mularski, N. (2018). The e-Portfolio in Pre-Service Teacher Education: Diversity of Documents and Reflections. Proceedings of the 8th International Conference on Education, Training and Informatics: ICETI 2017.

Bellin-Mularski, N. (2016). E-Portfolio: Dokumentations- oder Reflexionsinstrument? Teaching Trends. Münster: Waxmann.

Ifenthaler, D. & Bellin-Mularski, N. (2016). E-Portfolios. In: The Sage Encyclopedia of Online-Education. Thousand Oaks: Sage Publications.

Bellin-Mularski, N., Mah, D.-K., & Ifenthaler, D. (2016). Pre-service teachers´ perceptions of school development. In J. M. Spector, D. Ifenthaler, D. G. Sampson & P. Isaias (Eds.), Competencies in teaching, learning and educational leadership in the digital age (pp. 57–78). Switzerland Springer International Publishing.

Mah, D.-K., Bellin-Mularski, N., & Ifenthaler, D. (2016). Moving forward with digital badges in education. In D. Ifenthaler, N. Bellin-Mularski & D.-K. Mah (Eds.), Foundations of digital badges and micro-credentials: Demonstrating and recognizing knowledge and competencies (pp. 511–517). New York: Springer.

Ifenthaler, D., Bellin-Mularski, N., & Mah, D.-K. (Eds.) (2016). Foundations of digital badges and micro-credentials. New York, NY: Springer.

Ifenthaler, D., Bellin-Mularski, N., & Mah, D.-K. (2015). Internet: Its impact and its potential for learning and instruction. In J. M. Spector (Ed.), Encyclopedia of educational technology. Thousand Oaks, CA: Sage.

Ifenthaler, D., Bellin-Mularski, N., & Mah, D.-K. (2015). Umsetzung von ePortfolios auf Tablets. In A. Bresges, L. Mähler & A. Pallack (Eds.), MNU Themenspezial MINT: Herausforderung Schulalltag: Praxischeck Tablets & Co (pp. 111–119). Neuss: Seeberger.

Bellin-Mularski, N. & Ifenthaler, D. (2014). Learning Analytics: Datenanalyse zur Unterstützung von Lehren und Lernen in der Schule. In Schulverwaltung.

Merkens, H. & Bellin, N. (Hrsg.) (2012). Die Grundschule entwickelt sich. Münster, Waxmann.

Bellin, N. & Tamke, F. (2010). Bessere Leistungen durch Teilnahme am Ganztagsbetrieb? Empirische Pädagogik, 24, 2, S. 93-112.

Bellin, N., Dunge, O. & Gunzenhauser, C. (2010). The importance of class composition for reading achievement: Migration background, social composition, and instructional practices. An analysis of the German 2006 PIRLS data. In: IERI Monograph Series, Issues and Methodologies in Large Scale Assessments. Volume 3, IER Institute, S. 9-34.

Bellin, N. (2010). Die soziale Zusammensetzung der Schulklasse. Zum Einfluss von Kompositionsmerkmalen auf die Leseleistung von Grundschulkindern. In: Paul Mecheril, Inci Dirim, Mechthild Gomolla, Sabine Hornberg, Krassimir Stojanov (Hsrg.): Spannungsverhältnisse Assimilationsdiskurse und interkulturell-pädagogische Forschung. Münster: Waxmann, S. 135-152. 

Bellin, N. & Wegner, B.(2010). Forschungsfeld Ganztag: Lernförderliche Wirkung außerunterrichtlicher Angebote und Strategien der Sprachförderung. In: Hans Merkens & Agi Schründer-Lenzen (Hrsg.): Lernförderung unter den Bedingungen des Ganztags im Grundschulbereich. Münster: Waxmann, S. 77-98.