uni-potsdam.de

Sie verwenden einen veralteten Browser mit Sicherheitsschwachstellen und können die Funktionen dieser Webseite nicht nutzen.

Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können.

Wissenschaftliche Vorträge

Konferenzbeiträge

Richter, E.; Marx, A.; Huang, Y. & Richter, D. (2019, Februar). Zeiten zum Lernen: Eine empirische Analyse zum Zeitpunkt und der Dauer von Fortbildungsveranstaltungen für Lehrkräfte. Symposium auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) vom 25. bis 27. Februar 2019, Köln.

Richter, D.; Wiepke, A.; Richter, E.; Huang, Y. & Zender, R. (2019, Februar). Nutzung von Virtual Reality-Technologie zur Erfassung von Klassenführungskompetenzen in der Lehrerausbildung. Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) vom 25. bis 27. Februar 2019, Köln.

Huang, Y.; Miller, K.; Cortina, K. & Richter, D. (2019, Februar). Learning from Teacher´s Eyes: Expertise and Eye Movements. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF) vom 25. bis 27. Februar 2019, Köln.

Park, I., Huang, Y., & Sun, X. (2018, April). Effects of First Impressions and Instructional Quality on Student Engagement: A Continuous Evaluation. Presented in Session: A Microscope for Lessons: Learning From the DARMA (Dual Axis Rating and Media Annotation) Method for Continuous Evaluation of Educational Experience at the 2018 American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, New York City, New York, USA.

Huang, Y., Miller, K. F., Cortina, K. S., & Li, S. (2017, April). Effects of Modeling on Delay of Gratification among Chinese Preschoolers: Testing a New Method for Assessing Self-control. Poster presented at the 2017 Society for Research in Child Development (SRCD) Biennial Meeting, Austin, Texas, USA.

Huang, Y. (2017, March). Effects of Modeling on Delay of Gratification among Chinese Preschoolers: Testing a New Method for Assessing Self-control. Talk presented at the Combined Program in Education and Psychology Colloquium, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan, USA.

Huang, Y. (2015, October). Looking Through You: First-person Perspective Video Affects Chinese Preschoolers’ Sex-typed Toy Choices. Talk presented at the Combined Program in Education and Psychology Colloquium, University of Michigan, Ann Arbor, Michigan, USA.

Huang, Y. (2015, October). An Introduction to Gender Study and Feminism. Talk presented at the Ann Arbor Culture Salon, Ann Arbor, Michigan, USA.

Huang, Y., Li, S., & Miller. K. F. (2015, March). Looking Through You: First-person Perspective Video Affects Chinese Preschoolers’ Sex-typed Toy Choices. Poster presented at the 2015 SRCD Biennial Meeting, Philadelphia, Pennsylvania, USA.

Wang, Z., & Huang, Y. (2013, April). Attention, Self-regulation, and Looking at Distractions in Preschool Chinese Children. Poster presented at the 2013 SRCD Biennial Meeting, Seattle, Washington, USA.