uni-potsdam.de

Sie verwenden einen veralteten Browser mit Sicherheitsschwachstellen und können die Funktionen dieser Webseite nicht nutzen.

Hier erfahren Sie, wie einfach Sie Ihren Browser aktualisieren können.

Publikationen

2019 / im Druck

Fachzeitschriften

Ay, S. D., Kühne, F. & Weck, F. (2019). The Assessment of CBT Skills in Patients Diagnosed with Health Anxiety: Development and Pilot Study on an Observer-based Rating Scale. Clinical Psychology & Psychotherapy, 26, 639-649. doi.org/10.1002/cpp.2387

Junga, Y. M., Witthöft, M. & Weck, F. (2019). Assessing therapist development: reliability and validity of the Supervisee Levels Questionnaire (SLQ-R). Journal of Clinical Psychology, 75, 1658-1672.

Kühne, F., Brütt, A. L., Otterbeck, M. J. & Weck, F. (in press). Research priorities set by people with OCD and OCD researchers: Do the commonalities outweigh the differences?. Health Expectations.

Kühne, F., Lacki, F. J., Muse, K. & Weck, F. (2019). Strengthening the competence of therapists-in-training in the treatment of health anxiety (hypochondriasis): validation of the Assessment of Core CBT Skills (ACCS). Clinical Psychology & Psychotherapy, 26, 319-327. Link: https://www.accs-scale.co.uk/

Kühne, F., Maas, J., Wiesenthal, S. & Weck, F. (2019). Empirical research in clinical supervision: A systematic review and suggestions for future studies. BMC Psychology, 7:54. https://doi.org/10.1186/s40359-019-0327-7

Kühne, F., Meister, R., Maaß, U., Paunov, T. & Weck, F. (2019). How Reliable Are Therapeutic Competence Ratings? Results of a Systematic Review and Meta-Analysis. Cognitive Therapy and Research. https://doi.org/10.1007/s10608-019-10056.5

Maiwald, L. M., Junga, Y. M., Lang, T., Montini, R., Witthöft, M., Heider, J., Schröder, A. & Weck, F. (2019). The role of therapist and patient in-session behavior for treatment outcome in exposure based cognitive behavioral therapy for panic disorder with agoraphobia. Journal of Clinical Psychology, 75, 614-626.

Moraske, S., Wyschkon, A., Poltz, N., Kohn, J., Kucian, K., von Aster, M. & Esser, G. (im Druck). Indizierte Prävention von Rechenschwächen im Vorschulalter: Effekte bis Klasse 3. Lernen und Lernstörungen.

Phillipp, R., Kriston, L., Kühne, F., Härter, M., Moritz, S. & Meister, R. (in press). Effectiveness of metacognitive interventions for mental disorders in adults - a systematic review and meta-analysis (METACOG). Clinical Psychology & Psychotherapy. doi.org/10.1002/cpp.2345

Philipp, R., Kriston, L., Kühne, F., Härter, M. & Meister, R. (in press). Comcpets of metacognition in the treatment of patients with mental disorders. Journal of Rational-Emotive & Cognitve-Behavior Therapy.

Weck, F., Wald. A., & Kühne, F. (2019). Erfassung psychotherapeutischer Kompetenzen in der Forschung und Praxis. Psychotherapie im Dialog, 20, 23-27.

 

Bücher/Buchkapitel

Bleichhardt, G. & Weck, F. (2019). Kognitive Verhaltenstherapie bei Hypochondrie und Krankheitsangst (4. Auflage). Heidelberg: Springer.